Hel yeah!! / Helsinki - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Daan en Tessa - WaarBenJij.nu Hel yeah!! / Helsinki - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Daan en Tessa - WaarBenJij.nu

Hel yeah!! / Helsinki

Blijf op de hoogte en volg Daan en Tessa

05 Juni 2016 | Finland, Helsinki

Gisteren (4 juni) zijn we na een relaxe boottocht in de haven van Helsinki aangekomen. We zitten in een privé kamer met eigen keukentje net buiten het centrum van Helsinki. Best prima, maar zonder pannen of internet op de kamer blijven we nog steeds naar de gezamelijke ruimte in het hostel lopen voor pannen en wifi. Verder prima kamer. Vandaag (5 juni) zijn we door Helsinki centrum gelopen en hebben we 2 kerken bezocht. In vergelijking met Tallinn met zijn middeleeuwse centrum is Helsinki heel modern.

Ondertussen zijn we ook naar het Seurasaari Open Air Museum geweest, waar door middel van orginele en nagebouwde gebouwen van 1800 tot 1900 het leven in Finland wordt weergegeven. Het ligt in een bos op een eiland, wat een heel mooie en idyllische indruk geeft. Verder zijn we ook gaan eiland-hoppen voor de haven van Helsinki. Er liggen een aantal eilanden met ieder zijn eigen bezienswaardigheden. Een eiland was een natuurgebied, op een ander eiland was het oude zeefort en op een andere werden zeemijnen onschadelijk gemaakt bijvoorbeeld. Met een hop-on-hop-off-waterbus kon je overal komen. Verder hebben we nog een rondje door Helsinki gelopen, maar we zijn niet echt enthousiast over de stad. De eilanden en natuur rond de stad zijn wel prachtig :) Vandaag (8 juni) gaan we nog een rondje lopen, kijken waar de bus naar St. Petersburg vertrekt morgen en hopelijk een bedeltje voor Tessa schoepen.

Het rondje lopen eindigde met een rendier-bedeltje voor Tessa en een bezoek aan Rock Church. 'Rock' in de betekenis van 'steen', niet de muziekstijl. Hele aparte kerk, echt heel bijzonder! Dat vond het leger Aziaten trouwens ook, toen ze thuis de foto's bekeken van de kerk die ze alleen door hun camera gezien hebben.

• 09 Juni 2016 - 23:19

Emily:

Hey!

Sorry me and Abby weren't able to catch up with you in Helsinki! Good that you atleast enjoyed the nature haha. It was nice to meet you guys in Tallinn anyway! I'll be following your blog, safe travels and good luck! :)

-Emily from Finland