Witamy w Polsce / Krakau - Reisverslag uit Krakau, Polen van Daan en Tessa - WaarBenJij.nu Witamy w Polsce / Krakau - Reisverslag uit Krakau, Polen van Daan en Tessa - WaarBenJij.nu

Witamy w Polsce / Krakau

Blijf op de hoogte en volg Daan en Tessa

27 April 2016 | Polen, Krakau

Na een ietwat brakke nacht in de bus doorgebracht te hebben zijn we rond 08.30u in Krakau aangekomen. Daar een half uur naar het hostel midden in het centrum gelopen en ingecheckt. We hadden niet veel tijd nodig om te beslissen dat we HELEMAAL NIKS zouden doen, en dat is heel aardig gelukt:) het hostel is prima, we slapen met 9 man op een kamer in 3 stapelbedden. Ja, inderdaad, de stapelbedden zijn hier 3 bedden hoog! Er is een gezellige gezamelijke ruimte bij met chille banken en een prima keuken. De 2e dag zijn we naar het glas-in-lood museum geweest. Krakau heeft blijkbaar een van de beste glas-in-lood ateliers van Oost-Europa. Rondleiding gehad in het atelier en het museum, heel interesant!! Verder zijn we naar Auschwitz geweest. Het is niet te beschrijven wat daar gebeurd is. Heel indrukwekkend! De dag na Auschwitz hadden we extra wat luchtigers gepland, namelijk het oude centrum van Krakau. Op het centrale plein was een grote markt, dus dat kwam heel goed uit:) de markt had veel van Castlefest weg. Tess heeft haar Krakau-bedeltje gevonden, een bedeltje van een david-ster, als respectbetuiging. Verder nog Wawel kasteel bezocht, heel mooi maar lompe mensen! Polen zijn echt niet de meest vriendelijke mensen. Al is dit ook maar een eerste indruk. Op onze laatste dag in Krakau zijn we op tijd naar het busstation gegaan, we hadden om 9.15u de bus naar Warschau. Op de borden in het busstation stond een bus naar Warschau van de maatschappij waar wij ook mee gingen die om 9.00u vertrok. Om 8.58u toch maar even bij de chauffeur gecheckt en het bleek onze bus te zijn! Dus rennen en snel de bus in! Vertraging hadden we wel verwacht, maar vervroegd vertrek was even onverwacht.

Krakau was zeker de moeite waard! Hele mooie stad :)!

• 27 April 2016 - 20:51

Miek:

Wauw, jullie zien echt wat van de wereld! Alhoewel met 9 man slapen op 1 kamer met stapelbedden van 3 hoog zou niets voor mij zijn. Maar nu ben ik ook een jaartje ouder he!. Nog heel veel plezier op jullie reis en geniet er maar van! Veel liefs uit Venray. Miek en kids