Hitteseizoen slaat weer toe / Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Daan en Tessa - WaarBenJij.nu Hitteseizoen slaat weer toe / Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Daan en Tessa - WaarBenJij.nu

Hitteseizoen slaat weer toe / Ayutthaya

Blijf op de hoogte en volg Daan en Tessa

22 April 2017 | Thailand, Ayutthaya

22 april zijn we rond 13.00u in Ayutthaya met de huurauto aangekomen. Daar zijn we meteen doorgegaan naar Wat Mahatat, een van de bekendere tempels van Ayutthaya en een van de tempels waar we 2 weken geleden ook met A3 en Cath waren. Gelukkig was het geen 45 graden, zoals vorige keer, maar het was geen 5 graden koeler. Dus nog steeds zwetend en puffend liepen we door het tempel complex. Hitte mindert je interesse in cultuur, maar hitte in combinatie met de cultuur al gezien hebben ondermijnt de interesse helemaal. Dus na een rondje als zombies achter Hans en Ria aan schuifelen zijn we terug naar de auto gegaan. Sander, Kathleen en vooral Hans en Ria vonden de tempel gelukkig wel echt mooi, ondanks de hitte. Na Wat Mahatat zijn we doorgegaan naar Wat Chaiwatthanaram (onthouden voor Galgje!). Wat Chaiwatthanaram is 5 kilometer van Wat Mahatat, dus zijn we met de auto gegaan. Wat Chaiwatthanaram is een tempel complex van ongeveer dezelfde grootte als Wat Mahatat, maar van de centrale tempel is meer bewaard gebleven. De centrale tempel van Wat Mahatat heeft nog maar weinig van de oorspronkelijke vorm behouden, maar bij Wat Chaiwatthanaram kan je nog goed zien hoe de tempel er oorspronkelijk uit zag. Ik zal nu stoppen met de namen van de tempels, ondanks dat ze briljant zijn. Na de tempels die-ik-niet-meer-zou-noemen bezocht te hebben zijn we naar ons hotel gegaan. Daar wouden we weer hetzelfde inchecken, zwemmen, eten riedeltje doen, maar we zijn in slaap gevallen. De rest is wel gaan zwemmen en toen wij ook weer boven water waren (spreekwoordelijk), zijn we naar een markt gelopen langs het hotel. Dit bleek alleen geen markt te zijn, zoals we op basis van de geluiden dachten, maar bleek een feest te zijn met de karaoke op vol volume. Het duurde daarom niet lang voor we een tuktuk aangehouden hadden en richting het hostel reden waar we 2 weken eerder met A3 en Cath geweest waren. Want daarvan wisten we dat er een aantal restaurants in de buurt lag. En zo zaten we 3 kwartier later aan lekkere verse pizza's. Na het eten, en na een tuktuk ritje terug, waren we blij in ons bedwantsvrije bedje te liggen.

De volgende dag (23 april) zijn Tessa en ik de dag actief begonnen met baantjes trekken in het zwembad dat we voor ons alleen hadden. Iedereen met een beetje gezond verstand sliep nog om 07.30u. Dat was minder verfrissend dan gehoopt met water van 30 graden, maar daarom niet minder lekker. Na het zwemmen, de backpacks inpakken en een ontbijtje zijn we aangereden naar Pak Chong, ten oosten van Ayutthaya. Daar moesten we om 15.00u zijn voor de volgende activiteit, dus om 09.30u zaten we weer in de auto.

Foto's: NotAllWhoWanderAreLost6.waarbenjij.nu