Party ohne ende! / Qinhuangdao - Reisverslag uit Qinhuangdao, China van Daan en Tessa - WaarBenJij.nu Party ohne ende! / Qinhuangdao - Reisverslag uit Qinhuangdao, China van Daan en Tessa - WaarBenJij.nu

Party ohne ende! / Qinhuangdao

Blijf op de hoogte en volg Daan en Tessa

04 September 2016 | China, Qinhuangdao

Credits voor Cathy vanwege de titel XD

2 september zijn we met de nachttrein naar Qinhuangdao gereisd. We zaten met één Chinees in de coupé, die constant sliep. Na een enigszins onrustige nacht kwamen we om 05.50u aan. Daar naar het hotel. We waren vrij brak, dus helemaal gelukkig dat we om 07.00u al in konden checken. Daarna naar het einde van de Chinese Muur, Dragons Head. Hier loopt de muur 20 meter de zee in. Heel mooi om te zien, maar net zoveel omdat je weet dat het het einde van de muur is dan om wat je echt ziet. Na (alweer) de nodige foto sessies (we hadden een kaartje 'photo = 1 rmb' maar die zijn we vergeten) en na elkaar een paar keer in het gezicht geslagen te hebben om wakker te worden zijn we 20 km verderop naar de eerste berg van de muur gegaan. Hier de muur beklommen, tot Cathy haar hoogtevrees niet meer de baas was. Mooi uitzicht, de muur bleek hier bijna zo mooi als in Beijing. Daarna met de tuktuk (briljant!) naar het oude centrum. Hier wat rondgelopen en met de tuktuk terug naar het hotel. Of dat dachten we, maar de (wat oudere) tuktuk-chauffeur las ons adres verkeerd en bracht ons in eerste instantie naar het verkeerde hotel. In tweede instantie kwamen we wel bij ons hotel aan. Hij maakte duidelijk dat lezen lastig was door slechte ogen. We hebben er niet bij stil gestaan, maar Chinese karakters betekenen iets anders als er ook maar één streepje anders staat, dus als je ogen achteruit gaan is dat eerder een probleem dan bij ons alfabet. 's Avonds uit gegeten voor 3,5 euro p.p in een 5*-restaurant (zie 'Homebase 2.0' voor uitleg).
De volgende dag om 04.30u op, want we moesten een uur met de taxi terug naar het treinstation, treintickets ophalen en 07.30u de trein naar Beijing. Alle treintickets in China zijn trouwens geregeld door Xiaolin, Wim's vertaalster, zodat we ze steeds op kunnen halen bij het treinstation. Echt ideaal, thanks again Xiaolin!!
Qinhuangdao was kort maar krachtig. We zijn in ieder geval blij dat we alles hebben kunnen zien dat we wouden zien. Begin van de muur gezien, op naar het einde van de muur. Lang leve cliffhangers!

Foto's: NotAllWhoWanderAreLost2.waarbenjij.nu