Everybody was Kung Fu fighting! / Dengfeng - Reisverslag uit Dengfeng, China van Daan en Tessa - WaarBenJij.nu Everybody was Kung Fu fighting! / Dengfeng - Reisverslag uit Dengfeng, China van Daan en Tessa - WaarBenJij.nu

Everybody was Kung Fu fighting! / Dengfeng

Blijf op de hoogte en volg Daan en Tessa

08 Augustus 2016 | China, Dengfeng

2 augustus zijn we rond 17:00u bij de Shaolin Temple aangekomen. Deze ligt net buiten Dengfeng op Mt. Song. De Shaolin Temple is de bakermat van Kung Fu. Er wordt nog steeds Kung Fu beoefend door de monniken en hun leerlingen, die er al vanaf hele jonge leeftijd mee bezig zijn. Ons hotel lag in de 'Scenic Area' van de Shaolin Temple en we hadden dus een ticket nodig om bij het hotel te komen. Het hotel raadde ons aan om te wachten tot 18:00u, want dan konden we zonder ticket naar het hotel. Ze zouden ook een auto sturen om ons op te halen. Na een uur stopte er een auto die ons naar het hotel zou brengen. Alleen mocht die de 'Scenic Area' niet in, ondanks dat die bij het hotel hoorde. Hierdoor moesten we 2 km met bagage naar het hotel lopen. De volgende dag hebben Wim, Tessa en ik in de 'Scenic Area' rondgelopen. Het meest toeristische was de Shaolin Temple zelf. Dit is een grote en drukbezochte Boeddhistische tempel. Vreemd genoeg waren er verschillende Chinese toeristen die ons net zo fotogeniek vonden als de tempel. Daarna zijn we naar het Pagode Woud geweest, waar de monniken begraven worden. Dit is een stuk bos met daarin een groot aantal pagodes. Iedere pagode fungeert als grafsteen voor een monnik. Door de jaren heen zijn er zo veel pagodes gebouwd dat het nu bekend staat als het 'Pagode Woud'. Toen we daarna ergens even zaten om wat te drinken kwam er een Chinese man naar Tessa toe met een baby'tje (zonder broek) en zette die zonder pardon bij Tessa op schoot. Dit was uiteraard weer om foto's te maken. Vervolgens zijn we naar een Kung Fu show geweest. Hier lieten ze verschillende technieken en oefeningen zien met onder andere zwaarden en speren. Een man kon twee speren buigen door de punt ervan tegen zijn keel te zetten. Een andere kon een naald door een glasplaat gooien. Heel indrukwekkend om te zien! Toen we de zaal inliepen riepen drie Chinese meisjes tegen Tessa 'you are beautiful' en toen we weg gingen bij de show werd Tessa aan de hand meegenomen om meer foto's te maken. Daarna liepen ze met ons mee en kreeg Tessa een appel. Het begin van Tessa's eigen minionleger :)! 's Avonds zijn we naar de Shaolin Zen Music Show geweest in Dengfeng. Dit was een licht, dans, zang en Kung Fu show die als achtergrond het natuurlijke berglandschap van Dengfeng gebruikte. Door dans en muziek werden de 5 elementen (vuur, water, hout, steen en lucht) uitgebeeld. Prachtige show met veel lichteffecten. Er was zelfs een lichtgevende maan van 20 meter doorsnede gebouwd die van achter een van de bergen tevoorschijn kwam.
De volgende dag (4 augustus) zijn we 's morgens met de taxi terug naar Luoyang gegaan, om van daaruit de trein naar Handan te pakken en vervolgens naar Datong. Het was maar een kort bezoekje aan de Shaolin Temple, maar zeker de moeite waard!

Foto's: NotAllWhoWanderAreLost2.waarbenjij.nu