Bekend terrein / Tallinn - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Daan en Tessa - WaarBenJij.nu Bekend terrein / Tallinn - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Daan en Tessa - WaarBenJij.nu

Bekend terrein / Tallinn

Blijf op de hoogte en volg Daan en Tessa

03 Juni 2016 | Estland, Tallinn

29 mei zijn we met de bus van Tartu terug naar Tallinn gegaan. In Tallinn hadden we een ander hostel dan vorige week, maar omdat we de stad al een aantal keer doorgelopen zijn, kunnen we de meeste dingen zonder kaart vinden, wat heel handig is en je minder het gevoel geeft dat je een toerist bent die constant de weg blokkeert om op zijn kaart te kijken. Het hostel ligt midden in Old Town en heeft bijna wat van een hotel weg. We sliepen met 6 man op een kamer, wat in vergelijking met de reis tot nu toe weinig is, had geen stapelbedden en je kreeg een handdoek (eerste keer dat we dat kregen). Het hele hostel is ingericht in een hele ouderwetse stijl die mooi bij de stijl van Old Town Tallinn past. Ik ga het niet proberen te omschrijven, bekijk de foto's maar :) 30 mei zouden onze paspoorten met visa thuis bezorgd worden, dus om de voortgang een beetje in de gaten te houden zijn we in het hostel gebleven, zodat we wifi hadden. Dit was maar goed ook achteraf, want we hebben nog verschillende keren gemaild en gebeld met het visumbureau omdat het opsturen van de paspoorten blijkbaar een moeilijk punt was. Na veel gedoe zijn ze toch diezelfde dag opgestuurd en aangekomen in Oostrum. Om het te vieren zijn we pannenkoeken gaan eten en naar de bioscoop geweest (met een zak snoep, uiteraard).
31 mei hebben we uitgecheckt uit het hostel en zijn we naar ons AirBNB-appartementje gelopen net buiten Old Town. Super appartement. 's Avonds kwamen Andrea en Thijs aan in Tallinn :) Met z'n vieren zijn we de afgelopen twee dagen door Tallinn gelopen, onder andere St. Olaf kerk beklommen, free walking tour gedaan en interactieve legends show gedaan. Ook zijn het Old Tallinn Days, wat een 5 daags festival is met optredens van lokale artiesten, workshops en heel veel Aziaten op de een of andere manier. Zo hebben we onder andere een heel flamboyante zanger gezien tijdens het openingsconcert die we maar 'de Estse Jeroen van der Boom' hebben genoemd. Zijn de Toppers nog naar iemand op zoek? Wel leuk om te zien allemaal :). 's Avonds doen we veel bordspellen die Thijs en Andrea mee hebben genomen. Super gezellig :)! We zijn een avond bij lll Draakon gaan eten, wat een oude taverne is die volledig in middeleeuwse stijl is ingericht. Het enige menu dat ze hebben is datgene dat de barvrouw citeert. We hebben grote ossenrib gehad en drinken komt alleen in pullen. Als je er augurk bij wil moet je die met een 1,5 meter lange vork uit de houten ton vissen. Briljant restaurant!
Gisteren (3 juni) hebben we heel weinig gedaan. Opgestaan, ontbijt, boodschappen en verder niks. En met 'niks' bedoelen we appelflappen bakken en eten, bordspellen doen en thee drinken met z'n vieren :) super chill!
Nu (4 juni) zitten we op de boot naar Helsinki, Finland. We hebben gedag gezegd tegen Andrea en Thijs en om 12.00u ging de boot. Om 14.30u komen we in Helsinki aan. We zullen Tallinn erg missen, het is een van de leukere steden tot nu toe in de reis. Het was ook heel leuk weer even ouderwets gezellig met vrienden af te spreken. Dan kom je er pas achter hoe erg je dat mist.

En ook niet onbelangrijk, Thijs en Andrea hebben onze paspoorten meegenomen! Dus we kunnen door!!

• 03 Juni 2016 - 13:44

Nellie:

Het klinkt Super gezellig. Wanneer vertrekken Andrea en Thijs weer. Nog fijne dagen. Liefs van ons lichaam

• 05 Juni 2016 - 07:52

Yvonne En André:

Fijn dat de paspoorten uiteindelijk binnen zijn. Was dus toch nog even spannend.
    Hier in Nederland is het op dit moment gelukkig mooi weer. Afgelopen dagen is er heel veel regen gevallen. Regio Venray was er zelfs mee in het nieuws, ondergelopen wegen, kelders etc. In Apeldoorn is ons dat gelukkig gespaard gebleven ;-)
    Fijn verblijf weer in Tallinn.

• 05 Juni 2016 - 15:49

Oma Jacobs:

Groetjes vanuit Vught want daar ben ik vandaag. Fijn om te horen dat alles goed is. Via mijn jeugd blijf ik op de hoogte en vind het geweldig dit mee te mogen maken. Blijf gezond dat probeer ik ook en dan zien we straks elkaar weer. Ik doe mijn best dus jullie ook. Oma Jacobs