knibbel knabbel knuisje... / Tartu - Reisverslag uit Tartu, Estland van Daan en Tessa - WaarBenJij.nu knibbel knabbel knuisje... / Tartu - Reisverslag uit Tartu, Estland van Daan en Tessa - WaarBenJij.nu

knibbel knabbel knuisje... / Tartu

Blijf op de hoogte en volg Daan en Tessa

28 Mei 2016 | Estland, Tartu

26 mei zijn we na een korte busrit (2,5 uur) in Tartu aangekomen. We hadden 3 nachten bij een homestay buiten de stad geboekt, maar de enige route die we hadden was een foto van een onduidelijk kaartje. Met een beetje mazzel hebben we de straat gevonden en met wat hulp van 2 niet-engels sprekende vrouwen ook nog het goede gebouw. Het bleek om een appartement te gaan op de 9e etage waar een schattig vrouwtje woont. Ze liet ons haar huisje zien, zo goed en kwaad als dat ging in haar gebrekkig Engels. We kregen een kleine slaapkamer, helemaal prima. Daarna kwam ze om de 5 min binnen met weer een foldertje dat ze gevonden had van iets dat er in Tartu te doen was. Echt heel schattig! Er stonden zelfs snoepjes voor ons klaar!
Ze zou de volgende morgen (vrijdag morgen) weggaan en zaterdag terug komen. Dus we hadden het hele snoephuisje voor ons alleen :)! Vrijdag zijn we Tartu in geweest, botanische tuinen bezocht, St. John kerk beklommen en een rondje over het terrein van de universiteit van Tartu gelopen. Tartu heeft de oudste universiteit van Noord-Europa. Vandaag (zaterdag) bleek er een wielertocht door Tartu te gaan, dus de halve stad was afgezet. Een ronde voor kidjes en een ronde voor 'de echten'. We zijn naar Tartu University Museum geweest, wat een heel stuk interessanter bleek dan we vooraf verwachtten! Het ging over de geschiedenis van de universiteit gedurende Duitse en Russische bezetting en de ontdekkingen die er op de universiteit gedaan zijn. Daarna naar het Observatory geweest met veel informatie over sterren kijken en telescopen. Morgen (29 mei) gaan we met de bus terug naar Tallinn :)

Even een nieuwtje dat niks met Tartu te maken heeft:
*schraapt z'n keel* ONS VISUM VOOR CHINA IS GOEDGEKEURD :D :D :D!!!! Daar zijn we al vanaf december mee bezig, maar nu is het eindelijk rond!! Wat net op tijd is, want dinsdag komen Andrea en Thijs ons opzoeken in Tallinn en zij nemen onze paspoorten mee. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen! Reden voor een feestje :)!

• 28 Mei 2016 - 22:50

Andrea & Thijs:

Ja gelukkig niet op tijd! :) anders was het zelf op en neer naar Nederland geweest :O wij hebben er zin in en zien jullie dinsdagavond! Wij hebben ook nog 3 redenen voor een feestje, maar dat vertellen we dinsdag wel ^^

• 29 Mei 2016 - 21:05

Yvonne En André:

Fijn dat jullie visum voor China is goedgekeurd. Dat zal best een opluchting zijn.
    Goeie reis verder en ... niet teveel snoepen hè! :-)

• 30 Mei 2016 - 12:23

Adriaan :

Hey lieverds,
    Klinkt alsof jullie het goed hebben!
    Super van dat goedgekeurde visum^^ wel zo handig vlak voordat jullie paspoorten gebracht worden...
    Cheers, en we houden contact ;)
    x

• 31 Mei 2016 - 05:54

Hans En Anja:

Hoi allebei,
    Niet verkeerd wat jullie zien en beleven......mooie foto's.
    Jullie visa zijn inderdaad een feestje waard! Op de valreep dan toch goed gekomen. Veel plezier met de komst van jullie vrienden. Geniet er samen lekker van.
    Liefs, Hans en Anja