Fancy hotel / Eskişehir - Reisverslag uit Eskişehir, Turkije van Daan en Tessa - WaarBenJij.nu Fancy hotel / Eskişehir - Reisverslag uit Eskişehir, Turkije van Daan en Tessa - WaarBenJij.nu

Fancy hotel / Eskişehir

01 September 2017 | Turkije, Eskişehir

Rond 18.30u kwamen we moe van onze bezichtigingen in Eskişehir aan (1 september). Daar sliepen we 1 nacht in een fancy hotel met een gigantische kamer! Met daarin een gigantisch bed! Alles had een luxe uitstraling en was netjes afgewerkt. Te lam om iets te doen hebben we tot 21.00u op de kamer gehangen. Toen was de honger zo groot dat deze de lamheid overwon en we wat konden gaan eten. Eskişehir bleek een heel leuk centrum te hebben met genoeg keuze aan restaurantjes. Degene die wij kozen bleek ook nog een Engels sprekende ober te hebben. En zo zaten we al snel voor een tafel die vol stond met kaas-pita, friet, bladerdeeg-feta-rolletjes en köfte. Honger hoefden we niet te lijden. Tegen de tijd dat we het gezellige restaurant uitrolden en onze vriendelijke ober bedankten was het bijna 23.00u. Tijd om naar bed te gaan.

2 september zaten we 09.30u aan het ontbijt, dat net zo fancy en verzorgd was als de rest van het hotel. Daarna hebben we onze spullen bij elkaar gepakt, zijn we de auto ingesprongen en kwamen we erachter dat er ook iets niet goed verzorgd was. Namelijk het verkeer meteen langs het hotel. De oude smalle straatjes die gisteren nog zo gezellig waren stonden nu vol met auto's die de wegwerkzaamheden van een straat verderop probeerden te omzeilen. Hierdoor stonden we vast in datzelfde nu iets minder gezellige straatje. We hebben zelfs nog de bloempot op het trottoir proberen te verplaatsen om ruimte te maken, maar die bleek loodzwaar. Uiteindelijk hebben 2 agenten de naar elkaar roepende en toeterende Turken weer in het gelid gekregen en konden we erlangs. De rest van de ruim 2 uur durende rit naar Bursa, de 4e stad van Turkije, verliep prima. Voor zo ver we dat meekregen, want Tessa en ik hebben hele delen op de achterbank liggen slapen

• 11 September 2017 - 11:29

Nellie:

Hoi. Krijg het gevoel dat jullie veel slaap tekort zijn gekomen. Gisteren heeft Wim met een groepje gefietst en ben ik met de bus naar de backstube gegaan. Ook hier lag een stuk weg open. Heenweg 25 min. over gedaan. Terugweg 1.5 uur. Geen idee waar ik overal geweest ben. Wim was met de fiets en was dus al lang thuis voor ik eindelijk aan kwam. Weer een ervaring rijker